2018. január 25. 19:23 - SpiderBear

Brachypelma klaasi

Egy ritka szépség

Talán számomra az egyik legkedvesebb Brachypelma amit valaha is tartani fogok. Évek óta kerestem belőle eladó példányt, de akkoriban ez nem volt olyan egyszerű (most sem tartozik a túl gyakori fajok közé). Kerestem, kutattam, érdeklődtem ismerőseimnél, barátaimnál, hátha akad valakinél, mindhiába. Egy kis idő után fel is hagytam a kereséssel és bumm, 2016 nyarán hozzám került egy adult nőstény pók. Gondolom sejtitek mennyire megörültem mikor a végre el is mentem az állatért és ott volt előttem életnagyságban. Na de ennyit a nosztalgiázásból, térjünk rá arra amiért itt vagyunk. De, hogy mi is az? Megírunk egy jó kis fajismertetőt ;) 

Élőhely és tartás:

Származását tekintve a faj Mexikóban, azon belül is Acapulco térségében honos. Itt az átlag hőmérséklet 27C°, szubtrópusi éghajlattal, főként száraz erdőkkel, némi susnyással borított tájjal. Páratartalomra nem érzékeny, kb 60-70% megteszi neki. Tartására egy 30x20x20-as terrárium megfelel, amiben a talaj lehetőleg vastagon helyezkedjen el, ez lehet kókuszrost, tőzeg vagy virágföld. A behelyezett búvóhelyet szívesen használja, bár az enyémek sokat vannak szem előtt. Itatótál kötelező kellék. Ugyan sosem láttam őket tálból inni, de hagyjuk meg nekik a lehetőséget.

Megjelenés és viselkedés:

Alapból sűrű, mélyfekete szőrzet fedi. Az utótesten és a lábakon hosszabb téglavörös esetleg sötét rózsaszín szőrzet figyelhető meg. Férfiként a színezetét nem mondanám biztosra, nekem ez a rózsaszíntől a vörösön át egészen "kedvenc" agybajt okozó színemig a RÓZSAARANYIG bármi lehet. A nők ezt jobban tudják, hozzászólásokban kérem a színskálát :) Viselkedésre egy kicsit más mint amit a Brachypelma nem tagjaitól megszokhattunk. Ijedős, szalad és még a csalánszőreit sem sajnálja. Ezzel nem is lenne gond, de nem egyszer láttam már őket ágaskodni és bizony oda-oda csap ha szükségét érzi. No, de azért nem kell rögtön rémüldözni. Abszolút kezelhető faj, bárkinek szívesen ajánlom, csak néha hisztis a lelkem. Mint már említettem sokat van szem előtt, ami szintén egy plusz pont e faj mellett. Ja és említettem már hogy egy igazi zabagép? A testmérete sem elhanyagolgató hiszen egy adult nőstény elérheti a 6-7 cm testhosszot és a 14-15 cm lábfeszt. Természetesen mint minden Brachypelma ez sem kapkodja el a növést, de nem is ezért szeretjük őket.

dsc_0018.JPG

Etetés:

Nagyon jó evők. Eleségnek szinte mindent elfogad. Adhatunk neki csótányt, tücsköt esetleg gyászbogárlárvát. Növedék egyedeket etethetjük lisztkukaccal, igazán termetes nőstényeknek kínálhatunk akár napos egeret is (ezzel csak módjával). 

Szaporítás:

Na itt mindenki kösse fel a gatyáját. Igen, nehezen szaporítható fajról van szó, ezért sem terjedt el annyira. Elve, ha van egy nőstényünk, ahhoz hímet szerezni egy rémálom. Másrészről a kokon sem feltétlenül fog sikerülni (feltéve ha egyáltalán csinál kokont). Ennek ellenére én azt azt mondom próbálkozni érdemes és ha az ember megteheti kell is, mivel nem csak egy gyönyörű, de egy ritka állatról is beszélünk. 

Ennyi lett volna az én kis első fajleírásom a számotokra. Remélem elnyeri mindenki tetszését. A végére azért még beszúrok egy képet a növendék hímemről is. Talán ő lesz az új generáció apukája :)dsc_0006.JPG

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spiderbear.blog.hu/api/trackback/id/tr4813603483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása